20 Mayıs 2009

Microsoft'un arama motoru Kumo

Microsoft'un yeni arama motoru Kumo üzerinde çalışmalar sürüyor. Çalışanlara test aşaması için açılan Kumo'nun ilk ekran görüntüsü de yayınlandı.

Anlamsal, sezgisel arama motorları üzerinde çalışan firmalar, kişilere internette istedikleri yere ulaşma, istedikleri şeyi yerine getirme konusunda daha tutarlı servisler sunmak amacında. Kelime bazlı arama yapmak yerine sorulara cevap verecek kapasitese sezgisel indeksleme yapan arama motorları dünyasına Microsoft da adım atmak üzere.



Kumo kod adlı sezgisel arama motoru üzerinde çalışan Microsoft servisi şirket içinde çalışanlara açarak test aşamasını başlattı. Aşağıda ekran görüntüsünü gördüğünüz arama motoru Kumo hakkında henüz pek detaylı bir bilgi bulunmuyor. Kumo Japonca 'bulut' ve 'örümcek' anlamına geliyor. Bulut bilişimi üzerinde en yoğun çalışan firmalardan olan Microsoft'un interneti tarayıp indeksleyen ve örümcek olarak tabir edilen yazılımsal robotlardan esinlenerek bu adı seçtiği açık.

Sezgisel aramayı kategorilendirmeye uygulayan Kumo, yapılan aramaya göre sol yanda görüntülediği kategorileri değiştiriyor. Örneğin Nokia 5800 yazıp aradığınızda kategoriler "inceleme", "fiyat", "teknik özellikler" şeklinde oluşturulurken, Michael Jackson diye arattığınızda "biyografi", "diskografi" şeklinde oluşturuluyor. Bu Kumo'nun sunması beklenen özelliklerden biri. Tüm bu özelliklerle Microsoft kullanıcılara arama motorlarını kullanarak yapmak istedikleri şeyi yapacakları yeri (siteyi) bulma değil, doğrudan yapılmak istenen şeye ulaşma veya yapma imkanı tanımayı amaçlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Lütfen yorum yapın!